wtorek, 7 sierpnia 2018

Cień rycerza - Sebastien de Castell - RECENZJA

Cześć! Dzisiaj przychodzę do Was z drugim tomem niesamowitej serii Wielkich Płaszczy - Cieniem rycerza. Bardzo długo czekałam na tę pozycję i nareszcie mogłam przeczytać tę cegiełkę. Zapraszam do poznania mojej opinii na temat tej książki.

***OPIS***


Tristia to kraj przeżarty intrygami i korupcją. Idealistyczny młody Król Paelis nie żyje, a Wielkie Płaszcze – legendarni wędrowni trybuni, którzy zaprowadzali w królestwie sprawiedliwość – zostali napiętnowani jako zdrajcy. Lecz tuż przed tym, jak jego głowa została zatknięta na żerdzi, król zobowiązał każdego ze swoich stu czterdziestu czterech trybunów do wykonania innej misji. Falcio Val Mond, Pierwszy Kantor, z pomocą innych Wielkich Płaszczy Kesta i Brastiego wypełnił ostatnie zadanie od jego Króla: odnalazł jego czaroity – a przynajmniej jeden z nich, który zresztą okazał się całkiem czymś, a właściwie kimś, innym niż się spodziewali. Teraz ich zadaniem jest ochrona czaroitu przed tymi, którzy próbują go unicestwić. Nie byłoby z tym żadnego kłopotu, gdyby na ich drodze nie stali daishini, równie legendarna grupa asasynów, nie zapominając o książętach, którzy są zdeterminowani, by zachować władzę w swoim rozbitym królestwie.



***RECENZJA***


Tak jak wspomniałam, bardzo długo czekałam na ten pięknie wydany tom. Uwielbiam nawet po prostu patrzeć na te książki. Minimalistyczne okładki z połyskującymi elementami oraz wypukły złoty napis. Bardzo się cieszę, że pozycja ta została zaopatrzona w skrzydełka :)

Uwielbiam styl autora i klimat jaki on tworzy, jest niezwykły i niepowtarzalny. Ciężko mi go dokładnie opisać, ale atmosfera panująca w tej powieści jest naprawdę niepowtarzalna. Powiedzenie, że Sebastien de Castell ma lekki i przyjemny styl będzie prawdziwe, ale to za mało, żeby opisać klimat tej powieści.



Już wcześniej brutalny świat pokazuje swoje nowe możliwości i nową dawkę intryg oraz tajemnic. Udało mi się przewidzieć kilka momentów zaskoczenia, jednakże autor jeszcze wielokrotnie powodował u mnie wielki szok.

Przy opisach walk widać, że Sebastien de Castell jest doskonale zaznajomiony z tym tematem.  Słownictwo, a także przebieg pojedynku i stosowane podczas niego chwyty wielokrotnie zaskakują swoim dopracowaniem.



Na uwagę zasługują także bohaterowie tej powieści, których uwielbiam. Naprawdę, są świetni. Falcio, Kest, Brasti i wielu innych, to postacie, które są jedną z mocniejszych stron tej pozycji. Dodają jej klimatu, ale potrafią też rozbawić, przestraszyć, ale też dostarczyć nam całą gamę innych emocji.

Serdecznie polecam Wam serię Wielkich Płaszczy, są to książki niesamowite. Autor ma głowę pełną pomysłów i przekazuje nam je w coraz większych dawkach. Cień rycerza jest pełen akcji oraz jej zwrotów, intryg, tajemnic i zdrad. Jeśli podobał Wam się pierwszy tom, to ten zdecydowanie nie tylko utrzyma poziom, ale również go podniesie. Polecam!

***MOJA OCENA***

★★★★★★★★☆☆


Pozdrawiam!
Gosia


Książkę otrzymałam we współpracy barterowej za recenzję zawierającą moją subiektywną opinię.

3 komentarze:

  1. raczej nie moja tematyka, ale Twój wpis o tej książce bardzo przyjemnie się czyta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :)
      Może kiedyś się przekonasz, też kiedyś czytałam inne gatunki, a teraz czytam chyba wszystkie poza historycznymi i biografiami 😂

      Usuń
  2. Nie słyszałam o tej książce, wcześniejszym tomie, ani nawet o autorze, więc chyba naprawdę dużo straciłam.. Muszę to nadrobić, bo Twoja recenzja jest zachęcająca! :)

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz ślicznie dziękuję :-)