sobota, 27 maja 2017

Czas żniw - Samantha Shannon RECENZJA

WITAM WAS KOCHANI BARDZO SERDECZNIE! Przepraszam za taką długą przerwę, ale jak wiecie zakończenie roku zbliża się wielkimi krokami i rozpoczyna walka o oceny. Dzisiaj przychodzę do Was z fantastyczną książką, która podbiła serca ludzi na całym świecie - w tym także moje. Mam na myśli ,,Czas żniw" autorstwa Samanthy Shannon - okrzykniętej drugą J. K. Rowling.


,,Nadzieja to fundament rewolucji. Bez niej jesteśmy tylko prochem, który czeka, aż porwie go wiatr."

 

***OPINIA***


Po tą pozycję sięgnęłam przez filmiki na YT, w których ta książka była bardzo zachwalana. Po prostu nie mogłam się doczekać kiedy przyjdzie ta paczka - jak na złość musiałam bardzo długo czekać. Tak jak powiedziałam, moja wiedza o tej książce pochodziła z YT i na początek chciałabym poruszyć pewną kwestię. Praktycznie wszędzie recenzenci mówią, że ciężko wgryźć się w tą książkę i zrozumieć wykreowany przez Samanthę Shannon świat. Naprawdę tego nie rozumiem, ja nie miałam żadnych, nawet najmniejszych problemów ze zrozumieniem treści, zwłaszcza, że na końcu książki znajduje się słowniczek, a na początku mapa i podział jasnowidzów na kategorie (łącznie z opisaniem w kilku słowach ich zdolności i kolorów aur)

,,-Nie jesteś niemową - powiedział. - Odezwij się.

- Myślałam, że nie mam prawa odzywać się bez pozwolenia.
- Zezwalam ci.
- Nie mam nic do powiedzenia."


Główną bohaterką jest Paige Mahonej o pseudonimie Blada Śniąca, która jest bardzo rzadko spotykaną kategorią jasnowidza - i tu mamy pierwszy atut naszej cudownej bohaterki, ona doskonale zdaje sobie sprawę ze  swoich możliwości i już od pierwszych stron książki prezentuje je czytelnikowi. Pracuje ona dla Jaxona Halla w kryminalnym podziemiu Sajonu Londyn, na którego zlecenie pozyskuje informacje, włamując się do ludzkich umysłów. Pomimo, że Paige jest bardzo ostrożna, zostaje złapana i przetransportowana do tajemniczej kolonii karnej Szeolu I, gdzie dowiaduje się o istnieniu tajemnej rasy Refaitów. Jak przystało na buntowniczkę Paige nie pozwala sobą pomiatać, choć ze strony swojego opiekuna Naczelnika nie spotyka ją tak dużo nieprzyjemności jak innych więźniów.

 

,,Rozmawiamy dopiero od dziesięciu minut, Paige. Postaraj się nie wyczerpać całego swego sarkazmu na jednym wydechu."


Postacie w tej książce są tak GENIALNIE wykreowane, że aż brakuje mi słów jak je opisać. Często chwalę, że bohaterowie danej książki mają własny charakter, ale przy nich wypadają one blado. Każdy jest wykreowany w unikalny i niepowtarzalny sposób, którego raczej nie spotyka się w większości książek. To jest niesamowite, poznawanie tych bohaterów dostarcza czytelnikowi mnóstwo satysfakcji - cudowne!

,,- Próbuję ci pomóc.
   - Niech cię piekło pochłonie.
   - Ja już istnieję na poziomie piekła.
 

   - Istniej na tym, który jest jak najdalej od mojego."


Wszystkie szczegóły fabuły są dopracowane, a wątki bardzo ciekawe. Autorka snuje intrygę, której nie spodziewałabym się po książce młodzieżowej. Znajdziecie tu narrację pierwszoosobową i bardzo dojrzały język, który jest bardzo łatwy w odbiorze. Jest to niesamowita książka, do której z pewnością powrócę dla przyjemności, choć zważywszy na to, że trzecia część wychodziła przez trzy lata, to prawdopodobnie będę musiała też przypomnieć sobie fabułę.
Czas żniw zrobił na mnie piorunujące wrażenie, a książka ma w sobie powiew świeżości i przedstawia nam coś, czego jeszcze nie było. Zdecydowanie zasługuje ona na waszą uwagę - warto! Uważam, że każdy osoba, która lubi fantastykę musi sięgnąć po tę pozycję.

,, Dziennikarz nazywał Sajon "cesarstwem w zarodku". Od zawsze tak mówili. Jeżeli Sajon wciąż był zarodkiem, za nic w świecie nie chciałabym tu być, kiedy się narodzi."

***MOJA OCENA***

★★★★★★★★★☆

Pozdrawiam
Gosia



23 komentarze:

  1. Czytałam dużo pozytywnych opinii o tej książce, ale jakoś nie jestem do niej przekonana. Może kiedyś po nią sięgnę, ale na razie zawalono mnie innymi ksiażkami, więc sobie odpuszczę :D
    Pozdrawiam i obserwuję!
    Zapraszam też do siebie: biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie zajrzę ;-) Ale myślę, że każdy kto lubi fantastykę znajdzie w tej książce coś dla siebie ;-)

      Usuń
  2. Seria ,,Czas Żniw" zbiera bardzo dobre opinie! Chyba jeszcze nigdy nie spotkałam się negatywną recenzją :o
    Co jest jak najbardziej na plus, bo najwidoczniej jest to książka niesamowicie dobrze stworzona i wpasowuje się w gusta sporej części czytelników! A jak już wiadomo my czytelnicy to wyjątkowo wymagająca grupa społeczna :D
    Z racji, że wyszły już trzy tomy z siedmiu (!) to wydaje mi się, że tegoroczne wakacje to idealny moment by zapoznać się z tą autorką, ale jak będzie to tego jeszcze nie wiem. Wakacje to tylko dwa miesiące, a moje czytelnicze plany na lato to jakieś czterdzieści książek.
    Ciężkie jest życie książkoholika, co czytać a co odłożyć na później? Oto jest pytanie!
    Bardzo ciekawa recenzja :D
    Zostaję tu na stałe :)
    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i dziękuję! Cóż my książkoholicy mamy takie problemy ;-) Zachęcam do czytania!
      Pozdrawiam :-*

      Usuń
    2. Cieszymy się, że zostajesz! Niedługo kolejne recenzje!

      Usuń
  3. Podobnie jak Ty, też nie rozumiem, czemu można mieć problem z ogarnięciem świata wykreowanego przez Shannon. Dzięki słowniczkowi wszystko było jasne ;) Zarówno "Czas żniw", jak i drugi tom "Zakon mimów" bardzo mi się spodobał i muszę jak najszybciej znaleźć czas, żeby sięgnąć po "Pieśń jutra" :D
    <a href="http://readwithpassion.it27.pl/>Read With Passion</a>

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi nieźle, jak tylko uda mi się ją gdzieś dostać to na pewno przeczytam. http://dobieramypodklady.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Seria, która zbiera dobre opinie, mam ją w planach, czekam tylko aż najpierw przeczyta ją córka. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię takie grubaśne książki. notuję w kajeciku i poszukam :) BTW fajnie napisana recenzja!

    OdpowiedzUsuń
  7. W maju nie czytałam nic i trchę nad tym ubolewam. Ale ta książka będzie kolejną, którą chętnie przeczytam! Nawet postaram się znaleźć na nią czas ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dużo o tej książce słyszałam i chyba w końcu muszę i ja ją przeczytać :) Super recenzja! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Zapraszam do zostania u nas na stałe, niedługo recenzja drugiej części, która jest jeszcze lepsza!
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  9. Fantastyka to nie moja bajka, ale czasem robię wyjątek ta książka brzmi interesująco��

    OdpowiedzUsuń
  10. Szukam lektur na urlop. Twoja recenzja jest bardzo zachęcająca, więc penie skuszę się tę serię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że udało mi się przekonać nowe osoby do tej serii <3

      Usuń
  11. Uwielbiam czytać książki, ale sięgam częściej po biografię, literaturę faktu, rzadziej po fantastykę. Będę miała na uwadze Twoją propozycję, może kiedyś wpadnie mi w ręce :) Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem molem książkowym, lecz ostatnio boleje nad brakiem czasu nawet przed snem, gdzieś już widziałam pozytywną opinię, więc wpisuje na listę, jak znajdę tylko chwile z chęcią przeczytam.
    Buziaki Kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłego czytania - warto! Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do zostania u nas na stałe ;-)

      Usuń
  13. Właśnie szukam czegoś do poczytania na balkonie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetna ocena! :)
    Pozdrawiamy cieplutko, nasz blog
    **KLIK**

    OdpowiedzUsuń
  15. Po pierwsze to muszę powiedzieć, że fajny obmyśliłaś sobie sposób z tymi gwiazdeczkami :) Prosty, a ciekawy i łatwy do połapania, nie musząc klikać w to jako obrazek.

    A książka wydaje mi się, że jest z mojej kategorii, więc po Twojej recenzji chętnie na nią zerknę i ją przeczytam, oby do końca ;)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz ślicznie dziękuję :-)