sobota, 21 października 2017

Ostatnia chowa klucz - Ałbena Grabowska - RECENZJA

Witam Was ponownie wraz z kolejnym polskim autorem! Powiem Wam, że jestem w szoku, że Ałbena Grabowska stworzyła tak dobry kryminał. Zapraszam serdecznie do zapoznania się z moją recenzją na temat tej genialnej książki.

***OPIS***

Nastoletnia Marzena wraz z koleżankami spotyka się na starym poddaszu. Nie jest to jednak spotkanie jak każde inne, gdyż na nim zostanie przyjęta do ich stowarzyszenia nowa dziewczyna. Kilka nietypowych rytuałów, wymiana rzeczy i można wracać do domu. Jednak nowa uczestniczka nie wraca do domu. Sprawa zaginięcia dziewczyny zmienia wszystko... relacje rodzinne, koleżeńskie i sąsiedzkie. Od teraz spojrzenia wszystkich będą podejrzliwe i pełne niepewności. Kto mógł wyrządzić krzywdę tak młodej dziewczynie? Co ukrywają osoby pozornie  nam znane?


***RECENZJA***

Zacznijmy od jednej z najlepszych części - bohaterów. Najlepszym ich określeniem będzie powiedzenie, że są po prostu... dziwni, ale w bardzo pozytywnym sensie.  Są oni bardzo mocą częścią tej książki. Duża część tych osób jest specyficzna lub ma jakieś zaburzenia psychiczne, ale z czasem uznałam ich dziwactwa za duży plus. Okazało się, że są oni nieodłączalnym elementem powieści.

Większość książki opowiadana jest przez nastoletnią Marzenę w narracji pierwszoosobowej. Jednak największy plus należy się autorce za perspektywę przestępcy. Każdy rozdział zaczyna się w narracji pierwszoosobowej w chorej głowie mordercy. Bardzo mi się podobały mi się te fragmenty. Na końcu każdego rozdziału znajduje się też perspektywa kobiety, która doskonale wie, kto jest mordercą. Te drobne wstawki bardzo dużo dały całej książce.

Akcja niesamowicie wciąga człowieka, odkładałam tę książkę w ostateczności z bólem serca. Pędzi ona już od pierwszych stron i utrzymuje czytelnika w niepewności. W pewnym momencie udało mi się przewidzieć, kto jest mordercą (co mnie cieszyło), ale jednak zakończenie wywołało na mnie bardzo duże zaskoczenie. Poza tym nie przewidziałam, kim jest tajemnicza kobieta.

Na końcu książki znajduje się bonus. Jest to zamknięta ,,koperta", a żeby odczytać jej zawartość należy ją rozciąć. Pamiętajcie, aby nie otwierać jej przed przeczytaniem ostatniej strony książki. Mnie niesamowicie korciło, ale udało mi się powstrzymać i całe szczęście, bo zniszczyłabym sobie całą radość z czytania.

Pani Grabowska stworzyła świetny kryminał, który mnie niesamowicie wciągnął i zainteresował. Ciekawi i dobrze wykreowani bohaterowie, ciągła akcja, tajemnica i niepewność - super. Serdecznie polecam Wam ten kryminał.

***MOJA OCENA***

★★★★★★★★★☆

Za możliwość lektury dziękuję księgarni internetowej Dadada.pl

Pozdrawiam
Gosia

Książkę otrzymałam we współpracy barterowej za recenzję zawierającą moją subiektywną opinię.

3 komentarze:

  1. Świetny pomysł z tą kopertą na końcu książki, lubię takie wstawki :) pewnie tez ogromnie by mnie kusiło wlamanie się do niej wcześniej :D
    Pozdrawiam,
    Ewelina z Gry w Bibliotece

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna opcja z tą kopertą! Nie wiem, czy wytrzymałabym do końca lektury :)
    Super wpis - brakuje mi tylko zdjęcia książki. Lubię oglądać okładki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej, właśnie jestem po lekturze tej książki. Pech chciał, że wykupiłam ją na ebooku zamiast w wersji papierowej i wersja ebook nie zawiera listu :((( Czy któraś z was posiadając papierową wersję mogłaby mi przesłać zdj na maila? awe8some@wp.pl Prawdziwe czytelniczki zrozumieją mój ból... Z góry dziękuję dobrym osobom za pomoc :)

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz ślicznie dziękuję :-)