sobota, 12 maja 2018

Chłopaki nie dziergają - T.S. Easton - RECENZJA

Okładka tej książki kilka razy pojawiła się na moich social mediach, a ludzie się zachwycali treścią tej pozycji, więc kiedy pojawiła się okazja na zapoznanie się z nią, po prostu nie mogłam odmówić. Pierwszymi wrażeniami dzieliłam się z Wami na Instagramie (ogrod_zycia), a teraz chciałabym przedstawić Wam pełną recenzję - zapraszam!


***OPIS***


Dowcipna i wzruszająca książka, która zadaje kłam stereotypom o rolach mężczyzn i kobiet.

Ben jest wrażliwym, spokojnym nastolatkiem, pisze pamiętnik i pochodzi

z porządnej, chociaż lekko niekonwencjonalnej rodziny – ojciec jest mechanikiem samochodowym, matka jeździ po miastach i miasteczkach Wielkiej Brytanii ze swoim magicznym show. Ben ma też zdolność do pakowania się w kłopoty. Po niefortunnej wyprawie do lokalnego marketu po alkohol na imprezę trafia pod opiekę kuratora. Koledzy – inicjatorzy unikają kary, zaś Ben musi zastosować się do zaleceń programu resocjalizacji.

Wybór zajęć pozalekcyjnych jest niewielki – mechanika samochodowa z własnym tatą, garncarstwo i robienie na drutach. Ben wybiera robótki

ze względu na atrakcyjną nauczycielkę, która ma prowadzić zajęcia. Po pierwszych próbach okazuje się, że Ben ma niesamowity talent do robienia na drutach. Ale jak powiedzieć o tym kumplom, adorowanej dziewczynie, a przede wszystkim tacie, który cały czas ma nadzieję, że Ben wciągnie się w naprawę samochodów i piłkę nożną?


***RECENZJA***


Zauważyłam pewien podział ludzi w kwestii tej książki: 1. Ci co jej nie czytali i uważają ją za bardzo infantylną oraz 2. Ci co czytali i są bardzo zadowoleni z lektury. Chłopaki nie dziergają na lubimyczytać.pl moją 8,2 gwiazdki, co samo w sobie stanowi pierwszy argument do sięgnięcia po tę pozycję. Jest to książka typowo młodzieżowa o strachu przed brakiem akceptacji otoczenia oraz łamaniu stereotypów, ale też dążeniu do realizacji marzeń.


Bohaterowie - cud miód

Easton tworzy świetnych bohaterów, bardzo ciekawych i pełnych humoru. Bena chyba nie da się nie polubić, inteligenty chłopak, który tryska sarkazmem, który tak uwielbiam. Mamy tutaj narrację pierwszoosobową, gdzie widzimy jaki jest naprawdę - wesoły i pełen pasji. Jednocześnie zmaga się ze strachem, że ktoś może się dowiedzieć, o tym, jakie zajęcia wykonuje po szkole.

Ciekawa forma 

Tak jak widzicie w opisie, Ben musi pisać pamiętnik. Cała książka nim jest, a właściwie dziennikiem. Podział na dni jest bardzo dobrym rozwiązaniem, a jednak czyta się go jak tradycyjną książkę.

Lekkość pisania i humor

Autor pisze w niesamowicie przyjemny sposób, dzięki czemu ta i tak krótka książka (286 stron) wydaje się jeszcze krótsza. Treść tej książki wielokrotnie wywoływała u mnie uśmiech, a raz nie mogłam wytrzymać ze śmiechu - idealna książka na odstresowanie.

Jeśli szukacie krótkiej, przyjemnej i pełnej humoru książki, to jest to pozycja dla Was. Może jej treść czy bohaterowie nie zostaną z Wami na zawsze, ale uważam, że ta lektura jest zdecydowanie warta waszych pieniążków :) Polecam zarówno dla młodszej,  jak i starszej młodzieży!


***MOJA OCENA***

★★★★★★★★☆☆


Za możliwość lektury dziękuję Wydawnictwu YA!


Pozdrawiam
Gosia

Książkę otrzymałam we współpracy barterowej za recenzję zawierającą moją subiektywną opinię.


13 komentarzy:

  1. Dzięki za recenzję, potrzebowałam czegoś przejemnego i pełnego humoru jako lekturę do poduszki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idealna pozycja, chociaż książka naprawdę wciąga, więc nie powinna Cię uśpić 😂

      Usuń
  2. Dziargać nie dziargają, ale jak w cieplutkim pochodzić to szybko. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dziergają, ale się nie przyznają 😂 A ciepełko na pewno lubią, jak każdy 😁

      Usuń
  3. Polecam ci także drugą część, "Dziewczyny nie biją" ale najpierw zrób sobie odpoczynek i przeczytaj kilka innych książek, bo zauwazysz blizniaczość obu pozycji. :)

    Podrugiejstronieokładki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czeka na mnie sporo ciekawych pozycji, ale może w wakacje sięgnę po Dziewczyny nie biją

      Usuń
  4. Książka o chłopaku, który w ramach resocjalizacji odkrywa w sobie talent do dziergania - tego jeszcze nie czytałam :) bardzo chętnie zapoznam się z ta książką :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro dowcipna I z humorem to coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dowcipna i z humorem... hmmm...

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialna recenzja, bardzo mnie zaciekawiłaś tą książką:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz ślicznie dziękuję :-)