piątek, 4 maja 2018

[konkurs] Córki smoka - William Andrews - RECENZJA - Fenomenalna historia, którą trzeba poznać

Witam w kolejnej recenzji! Dzisiaj przychodzę do Was z FENOMENALNĄ książką przedstawiającą niesamowicie poruszającą historię, którą koniecznie musicie poznać. Jestem ogromnie dumna, że wyszła ona pod moim patronatem i możecie na niej zobaczyć moje logo! Fantastyczne uczucie!




***OPIS***

 Po długiej podróży do sierocińca w Korei dwudziestoletnia Amerykanka Anna Carlson dowiaduje się, że jej biologiczna matka nie żyje. Jednak właśnie w chwili, gdy zdruzgotana kobieta dochodzi do wniosku, że przebyła całą drogę na próżno, tajemnicza staruszka podaje jej paczuszkę zawierającą wiekowy grzebień i kartkę z adresem.
Dzięki temu Anna trafia do mieszkania niezbyt zamożnej, lecz eleganckiej kobiety – Hong Jae-hee, która opowiada jej o niesamowitych wydarzeniach zaczynających się od japońskiej okupacji Korei i Chin podczas II wojny światowej, kiedy to ponad dwieście tysięcy Koreanek zostało niewolnicami japońskich żołnierzy – „kobietami do towarzystwa”. Jae-hee zna tę historię bardzo dobrze: była jedną z nich.
Anna odkrywa, że cenny grzebień ze skorupy żółwia, ozdobiony dwugłowym smokiem z kości słoniowej, pokonał wraz z kobietami w jej rodzinie mnóstwo przeciwności losu. Im lepiej dziewczyna poznaje jego historię, tym bardziej uświadamia sobie, że wraz z grzebieniem trafia do niej dziedzictwo niewyobrażalnej siły charakteru, odwagi, miłości i niezłomności.


***RECENZJA***

Myślę, że na początek trzeba zaznaczyć, że jest to powieść oparta na faktach, a William Andrews z niemal zapomnianych wydarzeń stworzył fascynującą historię, którą spaja główna bohaterka książki Jae-hee. Autor opisuje jej wstrząsające, trudne, a często też brutalne życie, które stało się takie przez zniewolenie jej przez japońskich żołnierzy. Zaczynając lekturę myślałam, że jejakcja będzie toczyć się w tzw. stacji komfortu, a cała książka będzie strasznie dołująca. Jednak NIE, Jae-hee przebywa w niewoli przez ok .1/3 książki, a następnie opowiada o swoich dalszych wydarzeniach z życia, jednak wcale nie jest jej łatwiej, a lektura nawet przez chwilę nie nudzi czytelnika.



Jae-hee jest niesamowitą postacią, która została fantastycznie wykreowana. Poznajemy ją jako czternastoletnią dziewczynkę, a już wtedy wykazuje silne cechy charakteru. Okrutna niewola odciska na niej piętno na całe życie, jednak ona nie pozwala się złamać. Jej siła i wytrwałość niejednokrotnie mnie wzruszały i budziły podziw.

Styl pisania autora jest bardzo lekki i niezwykle przyjemny w odbiorze, dzięki czemu przez książkę się praktycznie płynie. Opisywane są tu czasem drastyczne sceny, które wywołują szok, a nawet przerażenie u czytelnika, ale mimo wszystko, moim zdaniem, celem tej książki dla Williama Andrewsa nie było zdołowanie i zasmucenie nas, a uświadomienie jak straszne fakty z historii są zamiatane pod dywan. Książka ta jest pełna emocji, ale nie przytłacza odbiorcy.
W pewnym stopniu poznacie też koreańską kulturę i zwyczaje, gdzie honor jest ponad wszystkim, nawet prawdą. Moje zainteresowanie Koreą było ograniczone do minimum, jednak teraz pragnę bliżej poznać ten kraj.


Ja Wam tę książkę polecam z całego serca, gdyż jest ona fantastyczna. Wciąga czytelnika, dostarcza mu wielu emocji, a świadomość, że jest ona oparta na faktach, nie pozwala nam o niej zapomnieć. Piękna, niesamowita historia o wytrwałości, niezłomności, odwadze i miłości. Uważam, że każdy powinien po nią sięgnąć, chociaż młodsi czytelnicy mogą jeszcze chwilę zaczekać :)

PS Pamiętajcie, że poniżej czeka na Was konkurs :)

***MOJA OCENA***

★★★★★★★★★★

 

KONKURS

Dzięki uprzejmości Wydawnictwa NieZwykłe mam dla Was 1 egzemplarz tej cudownej książki.

Zasady są proste:
1. Odpowiedz na proste pytanie konkursowe: Dlaczego ta książka ma trafić do Ciebie?
2. Zaobserwuj bloga.

Organizatorem konkursu jest blog Ogród życia.
Sponsorem nagrody jest Wydawnictwo NieZwykłe.
Konkurs trwa od 5 maja do 27 maja 2018 roku.
Wyniki dodam pod tym postem.
Prawa uczestnictwa w konkursie, jak i praw oraz obowiązków z nim związanych, w tym także prawa do żądania wydania uzyskanej w konkursie nagrody czy innych roszczeń związanych z udziałem w konkursie, uczestnicy nie mogą przenosić na osoby trzecie bez uprzedniej, pisemnej zgody organizatora.
Wysyłka tylko na terenie Polski
Wraz z wzięciem udziału, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach konkursowych (wysyłka nagrody)

Zapraszam również na fp:
1. Wydawnictwo NieZwykłe
2. Ogród życia
3. Ig ogrod_zycia

Pozdrawiam serdecznie!
Gosia


Książkę otrzymałam we współpracy barterowej za recenzję zawierającą moją subiektywną opinię.


16 komentarzy:

  1. Czytałam i muszę przyznać, że książka na poziomie :) Ogólnie bardzo polecam książki z tego wydawnictwa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, że NieZwykłe wydaje fantastyczne książki - wyszukują prawdziwe perełki :)

      Usuń
  2. Koniecznie muszę przeczytać! Więc biorę udział w konkursie:
    Książka powinna trafić do mnie, ponieważ jestem niesamowicie zakochana w historii. Zawsze interesowała mnie przeszłość, ale nie ta z suchych faktów zaprezentowanych w podręcznikach, lecz ta opowiedziana z perspektywy szarego człowieka. O ile historie europejskie są mi dobrze znane, tak wojna w Azji jest mi kompletnie obca, więc chętnie poznam epizod z niej. Dodatkowo, uwielbiam historie silnych kobiet, które przzeszły takie piekło!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również zgłaszam się do konkursu :)
    A sama ksiazka powinna trafić w moje ręce, gdyż bardzo kocham poznawać świat azjatycki oraz historie, które mają w nim miejsce. Dla nas europejczyków jest to zupełnie inny, nieznany świat, a ja bardzo chętnie poznam i przeżyje opowiedziane w tej książce histroie z tego właśnie świata.

    OdpowiedzUsuń
  4. Powodzenia w konkursie dla uczestników :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa lektura, będzie trzeba się nad nią zastanowić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgłaszam się do konkursu!:)
    Wydaje mi się, że gdzieś już widziałam okładkę książki i jej zarys. W sumie to nie wydaje, a wręcz jestem tego pewna bo bardzo chciałam ją przeczytać z uwagi na moją fascynację kulturą koreańską. Kocham ten klimat, postacie, zwyczaje i język. Z pewnością książka pozwoliłaby mi na dalsze dostarczanie wiedzy na temat danej kultury. Kto wie, może w krotce będę mogła zobaczyć na własne oczy Koreańskie cuda? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobra recenzja :) lubię książki tego wydawnictwa, wszystkie, które miałam okazję przeczytać, były naprawdę dobre. Jeśli weźmiesz mój komentarz pod uwagę w konkursie, to powiem tylko tyle, że książka zapowiada się naprawdę bardzo dobrze i bardzo chcę ją przeczytać. Historie każdego kraju są ciekawe, a najlepiej przyswaja się taką wiedze, właśnie przez czytanie takich książek.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta książka ma trafić do mnie bo uwielbiam książki z tłem historycznym.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem wielką miłośniczką książek i majową solenizantką. Szalenie ucieszyłby mnie taki prezent imieninowy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z przyjemnością przyłączę się do konkursu.
    Bardzo lubię cofać się czasie, poznawać mentalność i codzienność ludzi w minionych epokach. Takie książki mają wielką moc, bo pokazują prawdę, nakazują o niej pamiętać, a przy tym są źródłem niezapomnianych emocji. "Córki smoka" pokazałyby mi fragment świata, o którym prawie nic nie wiem, a po Twojej recenzji nabrałam pewności, że taki stan niewiedzy nie powinien być przedłużany ;)
    Byłoby mi miło, gdyby książka trafiła właśnie do mnie, ponieważ zbliżający się koniec roku szkolnego oznacza dla mnie masę papierkowej roboty, dziesiątki poprawiających się uczniów, sprawdziany, słuchanie błagań i argumentów, że powinnam postąpić tak, a nie inaczej...od tego może głowa spuchnąć, ewentualnie można dostać szału!
    Dla zdrowia psychicznego dobrze mi zrobi "oderwanie się", a Korea jest na tyle daleko, że podróż tam skutecznie mnie zrelaksuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygrałaś! Proszę o przesłanie danych wysyłkowych na maila ojkoblogspot@wp.pl. Gratuluję

      Usuń
  11. Czytałam już kilka recenzji tej książki i każda była pozytywna, więc mnie ona coraz bardziej kusi :)Nawet sobie nie wyobrażasz, jak ta książka wpisuje się w sferę moich zainteresowań. Muszę koniecznie ją mieć.

    OdpowiedzUsuń
  12. Konkurs wygrywa OBLICZA ROZY! Gratuluję i proszę o przesłanie danych wysyłkowych na maila ojkoblogspot@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam jakiś czas temu, naprawdę dobra książka!

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz ślicznie dziękuję :-)