środa, 17 sierpnia 2022

The Love Hypothesis - Ali Hazelwood - RECENZJA

 Hejka! Dzisiaj przychodzę do Was z moją opinią o książce, nad którą wyjątkowo długo zastanawiałam się, czy chcę ją recenzować. Jeśli podejmuję się tego zadania, to staram się wybierać pozycje, które powinny mi się spodobać, aby lektura była dla mnie przyjemna, ponieważ później muszę ją podsumować w jednym z postów. Tak czy inaczej, jak możecie zauważyć, nie sięgam raczej po obyczajowe romanse, jednakże ten był szeroko (i specyficznie) promowany w internecie. Dodatkowo chciałam sięgnąć po coś lżejszego, a co może być bardziej niezobowiązującego od tego gatunku? Podjęłam ryzyko, zapraszam do poznania mojej opinii, chciałabym w nieco luźniejszej formie skonfrontować również moje "oczekiwania" z rzeczywistością.




***OPIS*** 

 

Udawany związek pary naukowców i siła przyciągania, której nie da się racjonalnie wytłumaczyć. Olive Smith, doktorantka na wydziale biologii Uniwersytetu Stanforda, jest inteligentna i utalentowana, ale też niepozbawiona kompleksów. Niedawno zerwała ze swoim chłopakiem Jeremym. Aby udowodnić swojej przyjaciółce Anh, że nic ich już nie łączy - w końcu naukowców interesują tylko namacalne dowody - Olive postanawia pocałować pierwszego mężczyznę, którego spotka na swojej drodze.

Jej wybór pada na doktora Adama Carlsena, przystojnego i genialnego wykładowcę. O dziwo, największa gwiazda Uniwersytetu Stanforda, a zarazem czołowy wydziałowy tyran i postrach studentów zgadza się udawać jej chłopaka. Kiedy sprawy przybierają zły obrót podczas wielkiej konferencji naukowej, zagrażając całej karierze Olive, Adam znowu ją zaskakuje, oferując swoje wsparcie oraz... jedną niezapomnianą noc.

Nagle ten niewielki eksperyment przeradza się w odkrycie stulecia. A Olive dowiaduje się, że jedyną rzeczą trudniejszą niż próba ujęcia miłości w naukowe ramy jest zmierzenie się z własnymi uczuciami.

 

***RECENZJA***


Najpierw chciałabym poruszyć temat wydania, opisu oraz postów w internecie na temat tej pozycji i jak one wpływają na jej odbiór.

Wydawca zachował oryginalną okładkę, co mnie bardzo cieszy, gdyż jest to jedna z bardziej uroczych książek w moim zbiorze. Nie rozumiem natomiast pozostawienia angielskiego tytułu - polski odpowiednik jest prosty do przetłumaczenia, a jego znaczenie pozostaje niezmienne. Może to mylić czytelników, czy The Love Hypothesis zostało już wydane w Polsce, utrudnia też szukanie szukanie jej na polskich stronach. 

Skazą na tej okładce jest czerwone kółko z napisem "Fenomen TikToka", który powstał, gdyż był również w oryginalnej wersji, chociaż zaburza harmonię ilustracji. I tutaj chciałabym połączyć wątek mediów oraz opisu, które kreują momentami charakter tej książki w mocno erotyczną stronę, co zupełnie do niej nie pasuje. Sposób, w jaki niektórzy promują The Love Hypothesis nie powinien mieć większego znaczenia, ale skoro wydawcom zależy na promowaniu tej pozycji jako "Fenomenu TikToka", to myślę, że warto poruszyć ten temat chociażby po to, żeby odpowiednio dopasować lekturę do swoich oczekiwań.

Opis mówi, że Adam oferuje "jedną niezapomnianą noc" - ten fragment budzi mój sprzeciw na dwóch płaszczyznach. Po pierwsze - odziera z romantyzmu scenę, która w tym momencie ma wydźwięk zawieranej umowy. Po drugie - stanowi spoiler, gdyż ma ona miejsce pod koniec książki. Myślę, że dużo w tym mojej interpretacji, ale jednak skoro mój odbiór był zaburzony, to możliwe, że nie jestem jedyna, a nie chciałabym, żeby ktoś kupił lub porzucił tę książkę przez te elementy.

 

Tymczasem okazuje się, że Adam jest cudownym, ludzkim facetem. Był postacią tak realną, prawdziwą, a udało mu się skraść moje serce. Jego proste, delikatne gesty były tymi, które sprawiły, że przepadałam.

Olive jest bardzo przyjazną postacią, która swoimi wypowiedziami wielokrotnie wywołała uśmiech na mojej twarzy. 


Wydaje mi się, że tym, co mnie urzekło jest prostota i prawdziwość ten relacji. Pomijając element tego pocałunku - on akurat był abstrakcyjny, cały czas z przyjemnością obserwowałam rozwój ich związku.To taka lekka obyczajówka sprawiająca, że robi się ciepło na sercu.


Myślę, że fabuła nie będzie stanowić dla nikogo zaskoczenia - po tych kilku romansach w moim życiu widzę ciągle powtarzające się schematy. W tym wypadku nie klasyfikuję tego jako wady, gdyż jestem świadoma, że ciężko o oryginalność w tym gatunku. 

The Love Hypothesis czyta się bardzo szybko, styl autorki jest przyjemny w odbiorze, przez co przeczytanie całości zajęło mi mniej niż dobę.


Miałam nadzieję, że to będzie dla mnie niezobowiązująca i urocza lektura. Miałam też obawy, że Adam będzie silącym się na atrakcyjność macho, chociaż  nastawiłam się na to, że w tej sytuacji się po prostu z niego pośmieję. Na szczęście moje oczekiwania się spełniły, a ja spędziłam przemiły czas. 


The Love Hypothesis możecie zamówić w księgarni Tania Książka, jeśli jednak ta pozycja Was nie przekonuje, przejrzyjcie ofertę literatury obyczajowej w księgarni.


Zaczytanego dnia 

Gosia



współpraca barterowa





1 komentarz:

  1. Miałem okazję czytać rewelacyjną pozycję która pokazała mi jak odzyskać byłą.

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz ślicznie dziękuję :-)