niedziela, 3 września 2017

,,Jak żyć pełniej, posiadając mniej" - Rzeczozmęczenie - James Wallman - RECENZJA

James Wallman to dziennikarz, futurolog, prognostyk trendów, z którego wiedzy korzystają takie marki jak Absolut, BMW, Burbeerry i Nike. W Rzeczozmęczeniu („Stuffocation” - „stuff” – rzeczy i „suffocation” – duszenie się) przedstawia nam przyczyny i skutki niepohamowanej konsumpcji i pokazuje jak stać się szczęśliwszym dzięki doznaniom.

,,Ważne jest, żeby być dobrym dla ludzi. Żeby mieć przyjaciół i kogoś, kogo się kocha"

Na pewno każdemu z Was zdarzyło się już odczuć tytułowe rzeczozmęczenie, gdyż posiadamy więcej przedmiotów niż potrzebujemy: szafa pełna ubrań, których nie nosimy bo jeszcze schudniemy lub liczymy, że moda powróci, stosy drobiazgów i sprzętu, które upychamy do szafek z nadzieją, że się jeszcze przydadzą. Nadmiar przedmiotów wypełnia nasze domy, powodując w nas zmęczenie i stres. Wallman w swojej książce pokazuje nam jak walczyć z rzeczozmęczniem. Sposób na nie jest bardzo prosty! Wystarczy zamiast gromadzić nowe przedmioty, skupić się zdobywaniu wspomnień i doświadczeń.



,,Zdałem sobie sprawę, że nie można mierzyć jakości życia ilością posiadanych pieniędzy; w każdym razie ja nie potrafiłem tego robić - wspomina - Jakość życia powinno się mierzyć przeżywanymi doświadczeniami"

Trzymając tę książkę w ręku, obawiałam się, że w wakacje będę czytać podręczni z zaleceniami, co powinnam wyrzucić. Bardzo się pomyliłam. Autor w przystępny sposób tłumaczy nam problem jakim jest rzeczozmęcznie. Przedstawia nam liczne historie przeciętnych ludzi, którzy zdecydowali się walczyć z tym problemem. Z zaskoczeniem stwierdziłam, że ich przeżycia bardzo mnie wciągnęły. Wallman jednak nie przedstawia nam ich jednak bez powodu, na ich podstawie trafnie argumentuje swoje pomysły i przekonuje nas do eksperientalizmu (experience - doświadczenie).

 ,,Życie nie powinno polegać na gromadzeniu rzeczy. Powinniśmy gromadzić wspaniałe doświadczenia."

Książkę tą czyta się bardzo lekko i przyjemnie. Chris Evans twierdzi, że ,,Ta książka na pewno zmieni twoje życie, a może nawet i świat" i zgodzę się, że zmieniła ona trochę mój sposób patrzenia na świat i postrzeganie wartości. Myślę też, że gdyby każdy przeczytał tę pozycję, to faktycznie mogłaby wprowadzić zmiany we współczesnym świecie. Jest to książka dla każdego i powinna się znaleźć u Was na półce bo na pewno do niej wrócicie. Polecam!

***MOJA OCENA***

★★★★★★★★☆☆

Za możliwość lektury dziękuję Wydawnictwu Insignis

Pozdrawiam
 Gosia


Nie zapomnij zostawić po sobie śladu w postaci komentarza i obserwacji!


Książkę otrzymałam we współpracy barterowej za recenzję zawierającą moją subiektywną opinię.

1 komentarz:

  1. Taka książka to dobra rzecz. Praktyczna. Wydaje mi się że też muszę walczyć z tym u siebie. Bardzo przywiązuje się do rzeczy a to jak widać nic dobrego. Rzeczy zagracają nasza przestrzen, ograniczają ja, spychają do konta.

    www.kasinyswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz ślicznie dziękuję :-)