środa, 5 sierpnia 2020

Jak czytać ludzi - radzi agent FBI - Robin Dreeke

Hej! Dzisiaj chciałabym opowiedzieć Wam trochę o Jak czytać ludzi. Psychologia jest dla mnie bardzo interesującą dziedziną i chętnie poznaję mechanizmy kierujące ludźmi. Kiedy przeczytałam tytuł tej pozycji, spodziewałam się, że dostanę poradnik, który pomoże rozpoznać mi dane gęsty, zachowania i sytuacje, a dzięki nim lepiej zrozumiem intencje drugiego człowieka. Czy czytając tę książkę możecie liczyć na tego typu naukę?


***OPIS***

Książka jest kluczem do odczytywania ludzi: ich intencji, motywacji, dążeń, a w efekcie przewidywania ich zachowań. Dzięki zawartej tu wiedzy pozyskasz umiejętności przydatne wszędzie tam, gdzie masz do czynienia z ludźmi: w domu, biznesie, wśród przyjaciół i znajomych. Autorem “Jak czytać ludzi" jest Robin Dreeke, były szef Wydziału Analizy Behawioralnej FBI. Dzięki swemu doświadczeniu w jednej z najbardziej tajemniczych jednostek Federalnego Biura Śledczego Dreeke wypracował system, który pozwala zdiagnozować i przewidzieć ludzkie zachowania. Teraz tą wiedza dzieli się z Tobą.

“Nauczę cię myśleć jak agent: w sposób uporządkowany, obiektywnie, racjonalnie i chłodno. Z takim nastawieniem można precyzyjnie analizować czyny, słowa, mowę ciała, opinie, reputację, karierę zawodową i zdolności, czyli te elementy, które pozwolą ci przewidzieć dalsze kroki danej osoby.”

“Przewidywanie czyjegoś zachowania to nie fizyka kwantowa, lecz nauka społeczna. Musisz tylko napisać właściwe równanie – stosując logikę, strategię, sceptycyzm, spostrzegawczość – i nie zapominać, że prawda czasami bywa nieprzyjemna, a mimo to nie można zamykać na nią oczu.”

***RECENZJA***


W książce tej naprzemiennie występują dwie części. Jedna to kartki z dziennika agenta, a druga to część, którą można określić jako typowo poradnikową. Myślę, że ten sposób zapisu znajdzie zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Mnie dziennik zupełnie nie porwał i nie wciągnął, prawdę mówiąc wolałabym, żeby został usunięty lub aby wpleciono krótkie fragmenty z życia między konkretne porady.

Poradniki to nie są książki, po których powinniśmy spodziewać się zapierającej dech akcji, chociaż przy kartkach z dziennika mogą pojawić się oczekiwania wciągających historii, ale z tą pozycją wyjątkowo się męczyłam. Wydarzenia z życia agenta wydały mi się nudne i zupełnie nie zachęcały mnie do dalszego czytania, przez co zmuszałam się do lektury i zajęła mi ona bardzo dużo czasu.

Argumenty i porady zawarte w tej pozycji mogą trafić do, w mojej opinii, niezbyt dużej grupy osób potrzebujących rad związanych z życiem zawodowym. Jednocześnie wydaje mi się, że dużo z nich jest bardzo oczywistych, a autorzy dodatkowo je powtarzają. 

Pomijając kartki z dziennika, które, jak wspomniałam, nie były dla mnie napisane w sposób interesujący, styl autorów można uznać za dobry. Niestety momentami czułam się, jak podczas czytania wypracowania z polskiego, poprawnie, ale niektóre argumenty były rozwijane jakby na siłę, bo trzeba podać uzasadnienie, nawet jeśli coś jest oczywiste.

Podsumowując: ta książka nie nauczy Was czytać ludzi, może wąskiej grupie da pewne rady odnośnie życia zawodowego. Czy polecam? Raczej nie. Jeśli ktoś zna dobrą książkę tego typu, to zachęcam co podzielenia się tą informacją w komentarzach.

Pozdrawiam serdecznie
Gosia


Książkę otrzymałam we współpracy barterowej za recenzję zawierającą moją subiektywną opinię.

3 komentarze:

  1. Szkoda, że ta książka nie jest tak ciekawa na jaką się zapowiadała. Twoja recenzja nie zachęca, więc raczej ją sobie odpuszczę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Badania zachowań ludzi są na miarę złota, są to informację, które pozwalają rozwijać prężnie biznes i trafiać do odpowiednich grup odbiorców. Ostatnio znalazłem ciekawy system https://dasoft.com.pl/pl/produkty/system-analizy-ruchu-klientow, który pomoże w zebraniu informacji.

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz ślicznie dziękuję :-)