poniedziałek, 5 kwietnia 2021

Jak przestać się martwić - dr Frank Tallis - RECENZJA

 Cześć! Dzisiaj przychodzę do Was z recenzją książki Jak przestać się martwić dr Franka Tallisa. Każdy z nas napotyka w swoim życiu jakieś przeszkody, trudności, niektóre sprawiają, że nasze myśli ciągle krążą wokół nich nie pozwalając odpocząć ani się zrelaksować. Jeśli odczuwacie niepokój, czujecie się przytłoczeni przez swoje problemy, albo po prostu chcecie lepiej radzić sobie z trudnościami - zapraszam do czytania.



Książeczka ta ma format mniejszy niż A5 i niecałe 200 stron, dlatego liczyłam, że informacje w niej przekazywane będą treściwe - i takie były. Autor podzielił ją na 6 rozdziałów, w których każdy ma stanowić kolejny element przygotowujący nas do rozwiązania problemu.


Na samym początku lektury zwątpiłam, czy to pozycja dla mnie. Do moich zmartwień staram się podchodzić w sposób rzeczowy - szukam ich źródła, analizuję, co się z nimi wiąże. A jednak czasami nie potrafię wyrzucić ich ze swojej głowy, nawet kiedy uświadomię sobie, że mój świat się przez nie nie skończy. Rady udzielone przed dr Tallisa na pewno w niektórych sytuacjach mi pomogą, chociaż nie wszystkie rozwiążą. Sam przyznaje, że (choć jest ich niewiele) to na niektóre rzeczy po prostu nie mamy wpływu i nic nie jesteśmy w stanie zrobić. Na takie okazje daje kilka rad, chociaż chętnie przeczytałabym osobny rozdział temu poświęcony. 


Dr Tallis uświadamia, że jest naprawdę niewiele problemów z którymi nie można sobie poradzić. Ze zdecydowaną większością można się uporać i sugeruje w jaki sposób to zrobić. Nie jest to książka, po której przeczytaniu Wasze zmartwienia znikną. To nie jest żaden coaching, a my jesteśmy zbyt różnorodni, żeby za pomocą jednej pozycji rozwiać cały niepokój. Autor daje nam karty, których sami musimy użyć w odpowiedni dla nas sposób.


Cieszę się, że przedstawiane są konkrety, że autor nie powtarza się mówiąc cięgle o tym samym, dzięki czemu czytanie jest szybkie i przyjemne, przyswajamy nową wiedzę z zainteresowaniem. Tak jak mówiłam, rozwinęłabym wątek radzenia sobie z trudnościami, na które nie mamy wpływu, chociaż domyślam się, że jest to bardziej złożony problem.


Dla kogo w takim razie jest ta książka? Dla osób, które mierzą się z problemami z życia codziennego - zawodowego, towarzyskiego, rodzinnego... Chcą nad sobą pracować i nauczyć się lepiej z nimi radzić. Polecam :)


Zaczytanego dnia!

Gosia 



Za książkę dziękuję Wydawnictwu Insignis. Otrzymałam ją we współpracy barterowej za recenzję zawierającą moją subiektywną opinię. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz ślicznie dziękuję :-)