sobota, 18 lutego 2017

Jak się uczyć, żeby się nauczyć?

Cześć!
Dzisiaj przychodzę do Was z wpisem o tym jak się uczyć.
Pomysł podsunęła mi moja czytelniczka, którą pozdrawiam ;)

#1 Zrób fiszki
Jeśli musicie nauczyć się słówek, (język obcy) zróbcie sobie fiszki. Napiszcie na karteczkach wyrazy w języku obcym, a na drugiej stronie w języku polskim. Przy pisaniu już zapamiętujecie słowa.
Po zapisaniu wyrazów włóżcie karteczki do koperty/pudełka i losujcie!

#2 Alfabet
Jeśli uczysz się słówek uporządkuj je w kolejności alfabetycznej.


#3 Rób tabelki, mapy mentalne, wykresy
 Jeśli jesteście  wzrokowcami i lubicie mieć wszystko uporządkowane, jest to metoda dla Was!
Kolorowe tabelki, możecie przyczepić do tablicy korkowej, (jeśli ją macie) lub do drzwi/ściany i do dnia w którym macie sprawdzian czytajcie je ;)

#4 Robiąc notatki używaj kolorów

#5 Czego się dowiedziałam?
 Po przeczytaniu fragentu tekstu, napiszcie, lub powiedzcie na głos najważniejsze rzeczy jakich się dowiedzieliście

#6 Podkreślajcie
ołówkiem tekst, który jest w podręczniku

#7 Skojarzenia
Czasem słowa w języku obcym możecie skojarzyć,
 np. słowo moped, (motorower) możecie skojarzyć z mopem😂

#8 Powtarzajcie na głos
Jeśli uczycie się przypadków, to czytajcie je na głos, np. 3 pierwsze i za jakiś czas je zapamiętacie, później dodajcie kolejne itd...

#9 Nagrywaj
nagraj filmik, w którym mówisz to, czego musisz się  nauczyć i odtwarzajcie go.

#10 Zainteresowania
 Jeśli lubisz słuchać muzyki, śpiewać, to ułóżcie piosenkę z tym, czego musicie się nauczyć, lub póśćcie muzykę w tle, ale pamiętajcie, żeby Was nie rozpraszała.
Jeśli lubicie uprawiać sport, ucząc się - chodźcie po pokoju. Jeżeli Waszą pasją jest rysowanie, rozrysujcie sobie to, czego musicie się nauczyć

#11 BONUS
Tuż przed sprawdzianem zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie, że nauczyciel oddaje Wam sprwdzian z oceną, którą chcecie osiągnąć 😊 Pamiętajcie jednak, że jeśli się nie nauczycie, to ta ocena sama nie przybędzie.

Dziękuję Wam za przeczytanie mojego wpisu, mam nadzieję, że Wam pomogłam ;) Zapraszam Was do komentowania moich wpisów i obserwowania bloga.
Miłego dnia😊
Oliwia




6 komentarzy:

  1. Bardzo się przyda :D Dzięki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. #7 jest zainspirowany tym co czworaj robiłam przed angielskim, tak? xd <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Kika ;-) Bardzo dobrze się sprawdzil, skoro wiekszosc klasy dostalo 5, 4

      Usuń
  3. #4 to jeden z najlepszych sposobów ;) Nie wszystkie znałam i napewno je wypróbuje :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Super ^^ Mi ten wpis napewno ułatwi naukę :) Na kiedy przewidujesz kolejny? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Napewno pomoże mi to w nauce :-) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz ślicznie dziękuję :-)