sobota, 31 marca 2018

Przełom - Michael C. Grumley - RECENZJA

Dzisiaj przybywam do Was z naprawdę wyjątkową recenzją! Dlaczego? Na pewno treść tej książki jest wyjątkowa, ale wiecie co jest bardziej wyjątkowe i cudowne? Okładka, na której możecie zobaczyć logo mojego bloga! Dziękuję Wam, że jesteście ze mną, że czytacie moje posty i udzielacie się tutaj i na SM - to dzięki Wam mogę cieszyć się tymi sukcesami! A teraz zapraszam serdecznie do recenzji :)

***OPIS***


W głębinach Morza Karaibskiego, atomowy okręt podwodny w tajemniczych okolicznościach zostaje nagle zmuszony do przerwania swojej misji. Na jaw zaczynają wychodzić niezwykłe fakty, a ich tropem śledczy, John Clay, dociera do niewielkiej grupy biologów morskich, która niepostrzeżenie znalazła się o krok od historycznego odkrycia.

Z pomocą potężnego systemu komputerowego, Alison Shaw i jej zespół szykują się do przetłumaczenia pierwszego dialogu z drugim pod względem inteligencji gatunkiem na kuli ziemskiej. Dowiadują się jednak od swoich delfinów znacznie więcej, niż kiedykolwiek się spodziewali, kiedy na dnie oceanu odkryty zostaje tajemniczy obiekt – obiekt, który nigdy nie miał zostać odnaleziony.

Alison była pewna, że już nigdy nie zaufa wojsku. Jednak kiedy nieznana grupa okazuje nagłe zainteresowanie jej pracą, Alison zdaje sobie sprawę, że John Clay to prawdopodobnie jedyna osoba, której może zaufać. Wspólnie muszą rozwiązać niebezpieczną łamigłówkę, a jej najbardziej przerażający element to trzęsienie ziemi na Antarktydzie.

Jakby tego było mało, ktoś z zewnątrz próbuje ich powstrzymać. Czas ucieka... a nasze pojmowanie świata niebawem zmieni się na zawsze.



Michael C. Grumley marzył o pisaniu thrillerów sensacyjnych nieprzewidywalnych, trzymających w napięciu oraz o niepowtarzalnej fabule - a teraz przedstawia nam Przełom, świetną powieść, która może posłużyć jako doskonały scenariusz do filmu - sukces murowany.

Morskie głębiny fascynują mnie od wielu lat - miejsca, do których nie dociera światło ani człowiek, miejsca, w których żyją różne niezbadane stworzenia. Jest to dla mnie niesamowity temat, więc nie mogłam oprzeć się pokusie zbadania Morza Karaibskiego wraz z pozostałymi bohaterami.

Sięgając po tę pozycję liczyłam na dobrą książkę, która pozwoli mi się zrelaksować i zresetować, ale zupełnie się nie spodziewałam, że będzie ona tak wciągająca! Autor porusza tutaj mnóstwo tematów, jednak cały czas pokazuje czytelnikowi doskonałe przygotowanie i sprawnie wprowadza go w swoją historię. Grumley podszedł do pisania tej książki w niespotykany sposób, i tak jak marzył, niepowtarzalny. Z jednej strony mamy grupę badaczy, która odkrywa sposób komunikacji z delfinami, które na każdym kroku zaskakują swoją inteligencją. Z drugiej przechodzimy w tematy wojskowe, a żeby nie było zbyt łatwo zbliża się katastrofa naturalna! A jednak historia ta nie została przerysowana czy przesadzona. Połączenie thrillera, sensacji i science-fiction okazało się strzałem w dziesiątkę!

Autor wykreował wielu bohaterów, jednak moją ulubienicą pozostaje Alison Shaw - biolog morski, od którego powinno się uczyć zamiłowania do pracy. Grumley zadbał, żeby każda z postaci miała swój charakter oraz zadanie, które sumiennie wykonuje.

Akcja bardzo szybko nabiera rozpędu i wciąga czytelnika w głębiny Morza Karaibskiego oraz ich tajemnice. Książka nie pozwala się odłożyć, a my co jakiś czas jedynie otwieramy usta ze zdziwienia. Polecam serdecznie!

***MOJA OCENA***

★★★★★★★★★☆ 


Za możliwość lektury dziękuję Wydawnictwu NieZwykłe


Pozdrawiam serdecznie
Gosia


Książkę otrzymałam we współpracy barterowej za recenzję zawierającą moją subiektywną opinię.

3 komentarze:

  1. To wydawnictwo cieszy nas samymi perełkami. Sama mam ogromną ochotę na "Przełom", bo bardzo dużo pozytywnych opinii pojawiło się na jego temat, ale chwilowo cierpię na nadmiar książek a niedomiar czasu.

    Pozdrawiam i zapraszam:
    http://biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ten sam problem 😂 A na fp NieZwykłego możesz znaleźć dużo więcej 😉

      Usuń
  2. Świetna recenzja! Książka wydaje się być naprawdę ciekawa, z przyjemnością w wolnym czasie po nią sięgnę i przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz ślicznie dziękuję :-)