niedziela, 5 czerwca 2022

Cienie między nami - Tricia Levenseller - RECENZJA

 Hejka! Dzisiaj przychodzę do Was z jednotomową pozycją fantasy. W dzisiejszych czasach rzadko się to zdarza i rzeczywiście pojawiły się w mojej głowie obawy, czy w takiej formie da się zmieścić odpowiednią ilość treści. Jednakże zagraniczne rolki na Instagramie ponownie zrobiły robotę i odpowiednią reklamę, a ja nie mogłam się oprzeć, żeby nie sprawdzić, co tak urzekło innych czytelników.

***OPIS*** 

 

Dość już bycia lekceważoną, pomijaną, traktowaną bez należnego respektu. Koniec z życiem w cieniu starszej siostry. Oto nadszedł czas, w którym Alessandra Stathos bierze sprawy w swoje ręce. W drodze do celu nie cofnie się przed niczym... nie ustąpi nikomu.

Młodsza córka lorda Masisa doskonale wie, co powinna zrobić, aby przejąć władzę w królestwie. Zbliży się do Króla Cieni, zdobędzie jego zaufanie i przyjaźń, a kto wie - może i serce. Poślubi go. A gdy małżeństwo zapewni jej prawo do tronu, Alessandra zabije króla i sama niepodzielnie zawładnie monarchią.

Realizacja planu nie będzie jednak prosta. Młody, niedawno koronowany władca jest niezwykle ostrożny i uważnie dobiera osoby w najbliższym otoczeniu. Król Cieni zdaje sobie sprawę, że ma wielu wrogów, którzy pragną go zabić. Doprowadzili już do śmierci jego najbliższych...

Z tego powodu król Kallias otoczył się magicznymi cieniami, które strzegą go przed zagrożeniem. Jedni mówią, że cienie wykonują jego rozkazy i mogą zaatakować intruza. Inni twierdzą, że szepczą one królowi do ucha myśli jego wrogów.

Mimo tych piętrzących się przeszkód Alessandra jest zdeterminowana, by zmienić swoje marzenia w rzeczywistość. Utrzyma Króla Cieni przy życiu na tyle długo, by w odpowiednim czasie móc pozbawić go życia.

Córka lorda nie spodziewa się jednak, jak wiele łączy ją z ambitnym i bezwzględnym, ale też samotnym władcą. Nie tak łatwo będzie nie stracić głowy... i serca.

"Cienie między nami" Tricii Levenseller to książka, która przypadnie do gustu fanom gatunku young adult fantasy, którzy lubią połączenie wątków romansowych i kryminalnych.

 

***RECENZJA***

Poznanie głównej bohaterki budziło we mnie sprzeczne uczucia - z jednej strony wzbudzała we mnie ciekawość i zainteresowanie, z drugiej nie była to osoba, którą chciałabym spotkać na swojej drodze. W literaturze tego typu, to przeważnie męskie postacie zabiegają o względy kobiet, które oczywiście długo z niczego nie zdają sobie sprawy. Tutaj role się odwracają, a dodatkowo Alessandrze zupełnie nie zależy na miłości, a jedynie na pozycji społecznej. Dodatkowo, książę na jednym z pierwszych spotkań, mówi jej, że nie jest wystarczająco piękna, żeby stanowić dla niego pokusę, co mnie zszokowało oraz bawiło, a jednocześnie wywołało wątpliwości i niepewność, jakie będzie zakończenie tej historii. Ze względu na wzbudzane od początku kontrowersje, nie byłam pewna, co autorka wymyśli.


Obawiałam się, ile treści autorka będzie w stanie zmieścić w tak ograniczonym formacie. Okazało się jednak, że dużo - można prowadzić ciekawą fabułę, snuć intrygi, a to wszystko w idealnie wyważonej ilości. Akcja od pierwszych stron interesuje i wciąga, a jednocześnie jej ilość nie jest przytłaczająca, nie ma problemu z jej śledzeniem.

Z resztą pierwsze zdanie tej pozycji brzmi:

Ciała pierwszego i jedynego chłopca, który złamał mi serce, nigdy nie odnaleziono. 

Po jego przeczytaniu wiedziałam, że to będzie ciekawa lektura.


Dodatkowo pod płaszczykiem intryg i kłamstw, kryje się historia o budowaniu zaufania, strachu, zranieniu, o przełamywaniu własnych barier. Alessandra nie jest jedyną postacią, która musi zwalczyć swoje lęki i obawy. Obserwowanie jej (i nie tylko!) przemiany jest ciekawym doświadczeniem, ze względu na jego płynność. Tak poważne zmiany nie zachodzą spontanicznie pod wpływem jednego zdarzenia i autorka ten fakt uwzględniła.


Ze względu na pozytywne recenzje, liczyłam, że Cienie między nami mi się spodobają. Nie wierzyłam jednak, że krótka jednotomówka wywrze na mnie wielkie wrażenie, dlatego, kiedy po zakończeniu lektury, zamknęłam książkę, z zaskoczeniem odkryłam, że uwielbiam tę historię. Naprawdę zaskoczyły mnie moje własne emocje. Jest to wyjątkowa pozycja. Polecam serdecznie ♥️


Cienie między nami możecie zakupić w księgarni Tania Książka ,a jeśli nie jesteście przekonani do tej pozycji, zapraszam do poprzednich recenzji i przejrzenia oferty książek dla młodzieży w księgarni


Zaczytanego dnia!

Gosia 


Współpraca barterowa 










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz ślicznie dziękuję :-)